Ons team

Nys

WIJ ZIJN NYS

Nys is een familiebedrijf in alle betekenissen van het woord. Met Sylvie en Kristof staat intussen de derde generatie aan het hoofd van de bloeiende juweliers- en horlogewinkels. Samen met hun team van 11 medewerkers vormen ze ook één grote, hechte familie. Daarbij vormen hartelijkheid, persoonlijk contact en ruimte om te groeien het DNA van het bedrijf. Diezelfde hartelijkheid en persoonlijke service leggen de medewerkers in hun werk en hun contacten met de klanten.

Sylvie

Zaakvoerder

“Als je hier komt werken, word je een deel van de familie”

We hebben onze goede reputatie niet alleen te danken aan onze merken, de kwaliteit van ons werk en onze uitstekende service, maar ook aan ons familiale karakter. Die familiale waarden zijn heel belangrijk voor ons, niet alleen in onze omgang met de klanten die we in een huiselijke sfeer willen ontvangen, maar ook en vooral in onze samenwerking met ons eigen team. Als je hier komt werken, word je een deel van de familie.

Kristof

Zaakvoerder

“We verwachten van onze medewerkers dat ze onze klanten bedienen zoals ze zelf bediend zouden willen worden”

Nys is een familiebedrijf dat in de branche van de uurwerken en de juwelen staat voor correctheid, eerlijkheid en service naar de klant. Een Nys-medewerker is iemand die goed kan meedraaien in een familiaal bedrijf: we zijn niet klein maar, maar ook niet heel erg groot. En dat zorgt voor een unieke dynamiek. We verwachten van onze medewerkers dat ze onze klanten bedienen zoals ze zelf bediend zouden willen worden. Of klanten nu iets kopen of niet, we willen dat ze een goed gevoel overhouden aan hun bezoek aan onze winkels.

Jurgen Blondeel

goudsmid, 26 jaar bij Nys

“De voldoening van de klant zorgt ervoor dat wij ook zelf voldoening halen uit onze job”

Ik werk hier al meer dan de helft van mijn leven. Ik ben blij dat ik voor de familie kan werken. Het is een gekende naam in de sector en in de ruime omgeving en ik vind het een privilege om hier te mogen werken. Ik kom nog altijd even graag naar het werk. Waar ik het meest van hou in mijn job? Als ik een juweel heb kunnen maken dat voldoet aan de verwachtingen van de klant of die zelfs overtreft. De voldoening van de klant zorgt ervoor dat wij ook zelf voldoening halen uit onze job.

Louis Blomme

horlogemaker/verkoop, bijna 8 jaar bij Nys

“Ik denk dat er niet veel mensen zijn die in zo’n mooie omgeving kunnen werken”

Ik ben gestart als horlogemaker maar ben doorgegroeid in de verkoop, wat ik zeer graag doe. Ik heb een passie voor uurwerken en het is leuk om dat over te brengen naar de mensen en hen mee te nemen in ons verhaal.

Voor mij staat Nys voor eerlijkheid en oprechtheid naar de klant, wat ik persoonlijk ook zeer belangrijk vind. Wij gaan ons altijd voordoen zoals we zijn. Het heeft geen zin de klant iets wijs te maken. De zegswijze ‘eerlijkheid duurt het langst’ is zeker van toepassing als je met een waardevol product als het onze werkt. In dat opzicht staat eerlijkheid centraal, zowel van de werkgever naar ons toe als van ons naar de klant toe. Wij geven de klant alle informatie die hij nodig heeft om een juiste beslissing te kunnen nemen.

We vormen een schitterend team, ik heb zeer toffe collega’s, twee prachtige bazen. We werken in een zeer mooie sfeer. Ik denk dat er niet veel mensen zijn die in zo’n mooie omgeving kunnen werken en het wordt nog mooier. We hebben zeer mooie ateliers en we vinden het ook niet erg om die aan de klanten te tonen.

Pascal Clamar-Pierlot

horlogemaker, 9 jaar bij Nys

“Een mooi eindresultaat halen na een opdracht is voor mij de kroon op het werk”

Ikzelf ben gespecialiseerd in de uurwerken van Rolex. Als horlogemaker ontvangen we het uurwerk van de klant en maken we een analyse in functie van de vraag van de klant. Na goedkeuring van de offerte, demonteren we het uurwerk helemaal en voeren we de nodige herstellings-, onderhouds- en vervangingswerken uit. Daarna wordt het uurwerk opnieuw stukje per stukje gemonteerd en gecontroleerd zodat het weer als nieuw is.

Nys is een authentiek familiebedrijf. Je krijgt hier echt het gevoel dat je zelf ook deel uitmaakt van de familie, waardoor je elke dag met plezier komt werken.

Een mooi eindresultaat halen na een opdracht is voor mij de kroon op het werk. Als je een beschadigd uurwerk binnenkrijgt en je erin slaagt om de klant zijn uurwerk terug te geven alsof het nieuw is, dan geeft dat enorm veel voldoening. Vooral ook omdat het zo’n waardevolle voorwerpen zijn.

Frédérique Hache

horlogemaker, 26 jaar bij Nys

“Nys is mijn tweede thuis”

Voor alle merken die we verkopen, volgen we de nodige stages en opleidingen zodat we de dienst-na-verkoop kunnen doen. Wat Nys voor mij betekent? Het is bijna mijn familie. Ik ben hier meteen na mijn studies begonnen. Ik was op 30 juni afgestudeerd en op 4 of 5 juli ben ik gestart. Ik heb nog voor de ouders van Sylvie en Kristof gewerkt en heb ook nog de grootvader gekend. Het is echt mijn tweede thuis.

Ik hou heel erg van de afwisseling in de job. Ik herstel verschillende merken, doe bestellingen van wisselstukken, het stockbeheer… Ook het minutieus demonteren en herstellen van het binnenwerk geeft me veel voldoening. Dan zit ik echt in mijn cocon en werk ik heel geconcentreerd tot het uurwerk klaar is voor een tweede leven.

Axel Van Hoornweder

goudsmid, bijna 5 jaar bij Nys

“Ik kon meteen beginnen na mijn studies, een blijk van vertrouwen die veel deugd doet”

Wij maken en herstellen juwelen met een combinatie van de oude ambachten en de nieuwste technieken. Ik hou ervan om op de computer te werken en 3D-ontwerpen te maken van de juwelen. Dat is echt mijn passie.

Ik waardeer heel erg het familiale karakter van het bedrijf. Die sfeer wordt ook overgebracht naar het personeel toe. Ik krijg hier veel vrijheid in het ontwerpen. Ik was pas afgestudeerd en kreeg de kans hier te beginnen. Dat is een blijk van vertrouwen die enorm veel deugd doet.

Ik ontwerp heel graag nieuwe dingen maar hou ook van het transformeren van oude juwelen. Iemand die binnenkomt met een oud juweel en dat wil omvormen in iets volledig nieuws. Het is ontzettend boeiend om dat proces samen te bespreken en de diamanten dan een tweede leven te geven in een nieuw ontwerp.

Pauline Moerman

verkoop, bijna 4,5 jaar bij Nys

“Deel kunnen uitmaken van de mijlpalen in het leven van de mensen, geeft me het meest voldoening”

Een verkoopgesprek verloopt nooit op dezelfde manier. Sommige klanten weten heel goed wat ze willen, terwijl anderen geen enkel idee hebben van wat ze zoeken. Het is dan aan ons om vooral goed te luisteren en de juiste vragen te stellen zodat we op basis van hun verwachtingen en budget suggesties kunnen doen. Als de mensen echt niet weten wat ze willen, gaan we eerst eens naar buiten om de etalages te overlopen. Gaandeweg wordt dan duidelijk waarnaar ze op zoek zijn. Een van de mooiste aspecten aan Nys is het familiegevoel. Nys is een gerespecteerd juwelier in Kortrijk die al heel lang bestaat en een goede reputatie heeft.

Een verkoop kunnen afsluiten met emotie is het leukste aan de job: wanneer mensen komen voor een trouwring, een 18e verjaardag, een huwelijkscadeau… Deel kunnen uitmaken van die mijlpalen in het leven van die mensen, geeft me het meest voldoening.

Nathalie Dubois

verkoop, 1 jaar bij Nys

“Nys staat voor traditie en vakkennis. Ik kijk enorm op naar wat de familie opgebouwd heeft”

In de verkoop is een belangrijk onderdeel van onze job de klanten helpen en begeleiden in hun keuze. Niet iedereen heeft meteen een duidelijk beeld van wat ze willen en het is dan aan ons om hen met kennis van zaken en persoonlijk advies te gidsen doorheen ons aanbod.

Nys staat voor mij voor traditie en vakkennis. De klant is hier ook echt koning. Ik werk hier nog niet zo lang, maar ik kijk enorm op naar wat de familie opgebouwd heeft.

Ik hou heel erg van het klantencontact: luisteren naar hun wensen en hen dan begeleiden, dat geeft me telkens weer zo veel energie.

Elien Vanwijnsberghe

verkoop, 9 jaar bij Nys

“Ook bij de klanten hebben we intussen families die al drie generaties naar hier komen”

Bij de verkoop van een uurwerk luisteren we eerst naar wat de klant wil: is het een uurwerk om te sporten, voor een speciaal feest, enzovoort. Daarna overlopen we de merken en zoeken we de juiste match voor de persoon in kwestie. Bij juwelen moeten we nog iets ruimer gaan, want daar heeft de klant niet altijd meteen een beeld van welk juweel hij of zij wil. Welke stijl willen ze? Liever strak of eerder iets romantisch? Wat verwachten ze van een juweel? Is het iets dat ze dagelijks willen dragen of enkel op speciale gelegenheden? Die zoektocht is bijzonder boeiend.

Nys is een betrouwbare winkel en een hecht familiebedrijf. Voor de klanten is het een baken van vertrouwen waar ze al drie generaties bij terechtkunnen. De drie Nys-generaties, maar het werkt ook omgekeerd. Ook bij de klanten hebben we intussen families die al drie generaties naar hier komen: grootouders, ouders en kleinkinderen. Ze komen als kind voor hun eerste horloge bij hun eerste communie, later kopen ze hier hun trouwringen, dan komen ze zelf met hun kinderen en nog later misschien voor een juweel ter gelegenheid van een jubileum…

Een klant met een lach naar buiten zien gaan, daar doen we het voor. Dat geeft zo’n leuk gevoel: het feit dat ik ze heb kunnen helpen in de aankoop van een waardevol stuk waar ze 100% achter staan.

Ella Stoepker

marketing en communicatie, pas gestart bij Nys

“Nys is een unieke combinatie van een luxeproduct en een heel toegankelijke en familiale sfeer”

Ik doe alles wat met de communicatie met de buitenwereld te maken heeft: de website, sociale media, affiches, samenwerkingen met magazines, beursdeelnames… Als pas afgestudeerde hier kunnen starten, is een droom. Ik heb altijd graag juwelen gezien: je kan er je ‘présence’ een boost mee geven, je persoonlijkheid benadrukken, enz. En nu krijg ik hier de kans om mee te schrijven aan het Nys-verhaal.

Nys is een unieke combinatie van een luxeproduct en een heel toegankelijke en familiale sfeer. Dat vind ik heel belangrijk: zodra de klant binnenkomt, moet hij of zij zich geholpen voelen en op zijn gemak.

Ook als werknemer word je deel van de familie.

Lukas Deneve

verkoop, 8 jaar bij Nys

“De speciale gelegenheden waarvoor de mensen komen, schenken het meest voldoening”

Ik vraag de mensen altijd eerst wat ze precies zoeken, welke stijl ze verkiezen, waarvoor het uurwerk bv. moet dienen en eventueel wat hun budget is om zo het keuzeproces te trechteren naar uiteindelijk de juiste match.

Nys staat voor mij synoniem voor een persoonlijke touch, aandacht voor respect en vooral ook service. Ons team is een heel aangename groep, waar ruimte is voor verschillende persoonlijkheden.

Het is een zeer boeiende sector om in te werken en het maakt het nog leuker als je mag werken voor een bedrijf dat echt een goede naam heeft.

De speciale gelegenheden waarvoor de mensen komen, schenken het meest voldoening. Als je hen dan kan helpen met bv. verlovingsringen, doopbandjes, geschenken… geeft dat een zeer goed gevoel.

Alanis Leagre

verkoop, pas gestart bij Nys

“Ik begon nog maar net bij Nys, maar weet ergens al dat ik hier thuis hoor”

Ik zal vooral te vinden zijn in de Twist by Nys, waar ik de klant graag help van A tot Z. Wanneer de klanten binnenkomen in de winkel sta ik er altijd met een lach, mijn doel is dan ook dat iedere klant zich echt thuis voelt en ze dan ook met een positieve ervaring Twist by Nys verlaten. Na het recent afronden van mijn studie communicatie merkte ik meteen dat ik een job nodig heb met sociaal contact en waar ik mijn creatieve zelf in een aangename werkomgeving kwijt kan en dat is bij Nys zeker het geval! De familiale sfeer is voor mij heel belangrijk en dat maakt Nys ook uniek.

Wil jij deel uitmaken van het Nys team?
Stuur ons dan vrijblijvend een mailtje naar: info@nys.be